Geen boekings kosten
Boek uw arrangement online of bel 085-4836009

Veelgestelde vragen

De belangrijkste vraag is vaak: Betaal ik bij een gemaakte boeking reserveringskosten of andere administratieve kosten? Hierover kunnen wij kort zijn. U betaald voor online boekingen gemaakt via 1 van de websites van het Arrangementenweb GEEN BOEKINGSKOSTEN. Dit in tegenstelling tot veel andere reserveringssites.

1 - Wie is Arrangementenweb?

Arrangementenweb is begin Jaren 2000 opgericht door de toenmalige eigenaren en gestart als informatieve websites met directe contactmogelijkheden naar de hotels. Op dit ogenblik zijn wij een boekingssite. Wij bieden alleen arrangementen & uitjes aan. In combinatie met een uitje of arrangement kunnen we voor u uiteraard wel een overnachting verzorgen.

2- Wat zijn de bedrijfsgegevens van het Arrangementenweb?

U vind onze bedrijfsinformatie op de pagina bedrijfsgegevens op deze website

3- Wat zijn de openingstijden van onze klantenservice

Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur. Hierna kunt u desgewenst een bericht inspreken. Via de mail zijn wij vaak langer bereikbaar en gaan we veelal direct voor u aan de slag. Zo ook in het weekend.

4- Kunnen we bij Arrangementenweb ook terecht voor transport?

Normaal gesproken regelen wij geen vervoer voor gasten maar kunnen voor groetere groepen een uitzondering maken.

5- Hoe kunnen wij een een reservering annuleren?

U dient rekening te houden met eventuele annuleringskosten bij late annuleringen. Dit kan per hotel verschillen. Veelal kunt u tot uiterlijk een week van te voren zonder gevolgen annuleren. Een hotelovernachting is nu eenmaal anders dan een compleet arrangement. Het hotel dienst meer in te spelen op de omstandigheden. Eventuele annuleringskosten kunt u claimen bij uw doorlopende reisverzekering.

6- Ik moet annuleren maar de termijn is verstreken, wat moet ik doen?

Informeer onmiddellijk het Hotel waar u heeft geboekt. Het hotel zal u informeren over de annuleringskosten. De contactgegevens vindt u op uw reserveringsbevestiging. Graag ontvangen wij een kopie.

7- Kan ik een reservering wijzigen?

Tot een bepaalde periode voor aanvang van uw arrangement of uitje kunt u zaken aanpassen. Maar let op, minder personen betekent feitelijk een annulering. Geef alles duidelijk per mail door aan de gekozen accommodatie en stuur een kopie aan ons. Wijzigingen zijn altijd op aanvraag en alleen mogelijk indien het hotel hiervoor akkoord geeft.

8- Is het belangrijk om een aankomsttijd door te geven bij het maken van de reservering?

Uw gereserveerde kamer(s) is/zijn in ieder geval tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders aangegeven. Indien u op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, raden wij u aan het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen, zodat zij uw kamer(s) vasthoudt. Wanneer u tijdens het boeken al een idee heeft hoe laat u zult arriveren, is het handig om dit aan te geven.

9- Is het mogelijk om een groepsreservering te maken?

Ja, dit is mogelijk. Via onze MAIL ONS button kunt u uw gegevens en wensen invullen. Wij nemen dan contact met u op. De reservering is altijd op aanvraag!

10- Wat houdt ‘Reservering op aanvraag’ in?

Enkele specials en groepsreserveringen zijn uitsluitend op aanvraag te reserveren en daardoor niet direct boekbaar. Indien u een special op aanvraag reserveert of een aanvraag voor een groepsreservering, ontvangt u binnen 24 uur een bevestiging of uw reservering definitief door kan gaan. Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. Bij iedere special of groepsreservering staat duidelijk aangegeven of deze direct te reserveren is of op aanvraag gereserveerd moet worden. Als u geen bevestiging heeft ontvangen, raden wij u aan contact op te nemen met onze Service Desk. U kunt hen bereiken per e-mail.

Het kan ook zijn dat de boekingslink tussen ons en de accommodatie nog niet werkt. In dat geval vult u ook een boekingsaanvraag in. Vaak dezelfde dag doch uiterlijk binnen 24 uur ontvangt u van ons een bericht.

11- Wanneer is een reservering definitief?

Indien u een boeking plaatst via ons reseveringssysteem wordt uw boeking direct verwerkt en gemaakt bij de door u gekozen accommodatie. U en de accommodatie ontvangt hierna een bevestigingsmail. Vanaf dit moment kunt u ervan uitgaan dat alles in orde is. Als u geen bevestiging heeft ontvangen raden wij u aan contact op te nemen met onze klantenservice.

12-  Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservering?

Direct na het reserveren ontvangt u een bevestiging op het opgegeven e-mailadres. Indien u geen bevestiging heeft ontvangen, raden wij u aan contact op te nemen met onze klantenservice.

13- Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen?

Als u geen bevestiging heeft ontvangen raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Om u snel te kunnen helpen is het van belang om onderstaande zaken bij de hand te hebben: de naam van de accommodatie en het gekozen arrangement of uitje.

14- Wanneer moet ik betalen?

De betaling vindt in de regel bij vertrek in het hotel plaats. Alleen in uitzonderingsgevallen, zoals bij een boeking van een vroeg boeker-, beurs- of hot-deal-tarief of speciaal arrangement, kan uw creditcard vooraf door het hotel worden gecrediteerd.

15- Kan ik van tevoren ook supplementen bij boeken?

Indien de boekingsmodule is geïnstalleerd kunt u in de meeste gevallen supplementen bijboeken zoals een fles wij op de kamer etc. Vaak heeft u ook de mogelijkheid om een grotere of luxere kamer te boeken.

16-  Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. U kunt ons bereiken op 085-4836009 en zijn wij  op de volgende tijden telefonisch bereikbaar: - maandag t/m vrijdag (09.00 – 18.00 uur). Voor een telefonische reservering kunnen in de toekomst kosten voor worden belast.

17-  Wat gebeurd er als het hotel is volgeboekt?

Het kan onverhoopt voorkomen dat er sprake is van een overboeking in het hotel. In dit geval zal er zo spoedig mogelijk contact met u worden opgenomen en zal er worden geprobeerd een vergelijkbaar en passend alternatief te bieden. U bent uiteraard niet verplicht om op dit aanbod in te gaan.

18-  Is het mogelijk om een 1-persoonskamer te reserveren?

Dat is geen enkel probleem. In het geval van een reservering voor één persoon zal een eenpersoonstoeslag berekend worden. De kosten hiervoor kunnen per hotel verschillen en worden veelal vermeld.

19-  Waarom moet ik tijdens de reservering mijn persoonlijke gegevens op geven?

Deze gegevens zijn noodzakelijk voor het doorsturen aan het door u geboekte hotel. Houd u er rekening mee dat een boeking anders niet mogelijk is. Wij adviseren u uw mobiele telefoonnummer op te geven zodat wij u zonodig snel kunnen bereiken.

20-  Waar vind ik de adresgegevens van het hotel?

De adresgegevens vindt u op onze websites bij de gegevens van de accommodatie of op de button plattegrond.

21-  Houdt het hotel rekening met allergieën en dieetwensen?

Er zijn hotels die rekening houden met allergieën en dieetwensen. Dit staat eventueel vermeld op de detailpagina van het hotel. Voor vragen kunt u ook altijd contact opnemen met onze klantenservice.

22- Is het mogelijk om een luxer kamertype te reserveren?

Vaak beschikken hotels, naast standaard kamers, over suites en luxere kamertypes. De arrangementen prijzen zijn vaak gebaseerd op een bepaald kamertype. Tegen meerkosten i dit vaak wel te reserveren. U kunt dit in de boekingsmodule tijdens de boeking aangeven. Indien er nog geen werkende boekingslink aanwezig is kunt u dit aangeven op de boekingsaanvraag.

23- Is het mogelijk om met meer personen op één kamer te overnachten

Ja, dat is vaak mogelijk, met name bij kinderen. Het kan voorkomen dat het hotel vraagt om een extra vergoeding. Bij een arrangement is dit vaak het geval. De prijzen op onze site gelden namelijk per persoon op basis van 2 personen per kamer.

24- Kan ik mijn huisdier meenemen?

Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en soms wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor worden vermeld op de detailpagina van het hotel. Dan zijn er natuurlijk ook accommodaties die geen huisdieren toestaan.

25-  Moet/kan ik van te voren een parkeerplaats reserveren?

Bij de omschrijving van het hotel staat vermeld of het hotel beschikt over parkeergelegenheid en of er kosten aan verbonden zijn. Meestal kunnen parkeerplaatsen niet van tevoren worden gereserveerd, tenzij dit uitdrukkelijk staat vermeld op de website.

26- Wat zijn de kosten voor kinderen?

Voor kinderen gelden meestal speciale kinderprijzen in verschillende leeftijdscategorieën. Als de kinderprijs niet is aangegeven kunt u contact met ons opnemen. De kinderprijzen zijn uitsluitend geldig als kinderen op de kamer van twee volwassenen overnachten.

27- Worden er verder nog extra kosten berekend?

De meeste getoonde prijzen zijn exclusief toeristenbelasting. De kosten hiervan variëren per hotel en staan vaak vermeld op de detailpagina van het hotel of worden later bekend gemaakt. Tevens kunnen er toeslagen zijn voor parkeergelegenheid en het meenemen van een huisdier. Ook deze kosten staan vermeld bij de omschrijving van het hotel. Indirecte kosten zoals het gebruik van telefoon en minibar op de hotelkamer worden niet meegenomen in de boekingsbevestiging.

28-  Zijn er ook kamers voor minder validen?

Sommige hotels bieden kamers en voorzieningen voor minder validen. Dit wordt vermeld op de detailpagina van het hotel. Niet alle hotels zijn echter volledig toegankelijk voor minder validen. Wij raden u daarom aan om uw reservering telefonisch of per mail te maken via klantenservice, zodat onze medewerkers de beschikbaarheid en mogelijkheden voor uw speciale wensen kunnen nagaan.

29-  Hoe kan ik een klacht indienen bij het Arrangementenweb?

Klachten kunt u schriftelijk bij ons indienen. U ontvangt uiterlijk drie weken na het sturen van onze ontvangstbevestiging een reactie op uw klacht. Voeg alle eventuele bewijsstukken toe.

30- Hoe kan ik mijn accommodatie aanmelden op jullie websites?

U kunt zich aanmelden voor onze website door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van nieuw hotel, vervolgens nemen wij dan zo snel mogelijk contact met u op...U kunt natuurlijk ook ons contactformulier gebruiken.

31-  Hoe kan ik eventuele opmerkingen en suggesties kenbaar maken?

U kunt uw suggesties en opmerkingen kenbaar maken via ons contactformulier.